Resumen
Blogs, edublogs o quaderns de bitàcola; fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners van començar a introduir-los en làmbit escolar. Levolució daquest fenomen ha estat espectacular i cada vegada són més els serveis i recursos disponibles. Partint de la seva contextualització en la web 2.0, el blog es descriu com a sistema de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important. El blog és, en primer lloc, un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el blog permet establir comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu. Aquest dossier té com a finalitat considerar els seus usos i possibilitats educatives dels blogs. Per a aconseguir-ho és necessari descriure lestructura i les opcions de la plataforma en la qual sallotja el blog. Alhora, aquesta anàlisi es veu recolzada per una collecció dexperiències reals de professors i professores que lhan estat utilitzant i que expliquen els detalls de la seva aplicació didàctica. Per fomentar-ne lús i animar el lector a introduir-se en la "blogosfera educativa" es recullen recursos, manuals i enllaços dinterès que el guiaran en aquest apassionant viatge.<