Resumen
Quan el 1927 la revista Europa li demana un relat de viatges, que poc després es publicaria a la col·lecció Portraits de la France, Emmanuel Bove tria Bécon-les-Bruyères. En realitat no fa altra cosa que sortir de casa, ja que durant lhivern i la primavera de lany anterior va viure al número 16 del carrer Madiraa daquesta localitat. Mentre que els altres escriptors de lèpoca van dedicar els seus textos a les ciutats i les regions més pintoresques de França,áBove va triar una banlieu parisenca condemnada a la inexistència. Amb el seu irònic i poètic Bécon-les-Bruyères es distanciava del que era considerat literàriament correcte. Elogiat per Rilke i Gide, comparat amb Proust amb un estil que gairebé sense dir res ho mostra tot, lautor dirigeix la mirada a la perifèria, a la gent del carrer i, amb latenció dun arqueòleg, qüestiona els objectes, revela els detalls més petits i alhora descobreix en la banalitat quotidiana el que és més real.