Resumen
Aquesta història explica el segon viatge de lànec Qüic, que aquesta vegada viatja de la ciutat a la granja. Mitjançant el conte, es tracten sentiments com lamistat, lenyor o la por; es presenten paisatges urbans, marítims i campestres; els núvols, la pluja i la tempesta; el dia i la nit; el sol i la luna... Tot plegat suggereix el tractament de diversos temes amb els nens i les nenes, tant a lescola com a casa.
El conte és per ser observat, explicat i llegit, però també per donar peu a parlar dexperiències, records, coneixements o bé per despertar nous interessos en els infants. Tant a lescola com a casa, aquesta història és un recurs de primer ordre per educar els nens i les nenes en les habilitats de la conversa: parlar, escoltar, esperar el torn de paraula, descriure una situació observant-ne les imatges i interpretar-la argumentant-ne el perquè.
El conte ens servirà per establir un debat entre les diferents opinions dels alumnes. A més, servirà per aprendre a llegir i escriure els noms dels protagonistes, a cercar semblances i diferències entre els mots, les frases i les lletres, per buscar la relació entre la lletra majúscula i la lletra manuscrita i per dibuixar i inventar noves històries.
<