Resumen
Aquest àlbum il·lustrat presenta una situació de joc en la qual en Nil i els seus ninots aprenen, per necessitat, a compartir les joguines. Tal com passa en la vida quotidiana, per a en Nil, la Lina, el Jotu i el Bip, el pas de lactivitat individual a lactivitat col·lectiva constitueix un laboriós procés qua avança entre el divertiment i el conflicte entre iguals. Finalment, la necessitat dampliar recursos i la satisfacció de jugar plegats multipliquen les possibilitats de fer activitats col·lectives.És una història per observar, explorar, interpretar i ser motiu de conversa. Per llegir i conversar amb els infants és convenient presentar el conte com qui obre una finestra i vola amb la mirada pels escenaris que ens ofereix. Lobservació de les imatges, luna darrere laltra, ens permet de reconèixer cada personatge, saber què fa i interpretar les intencions que té en relació amb els altres. Així mateix, ens permet de saber què pensa, endevinar com se sent, etc., construint un tramat de relacions que, potser ens permetrà denfilar una història i adquirir hàbits i estratègies de lectura de la imatge i del text. La lectura de les imatges compartida entre iguals i entre petits i grans ajuda a adquirir les habilitats que calen en una conversa, com ara parlar, escoltar i saber guardar el torn de paraula. I, és justament quan els grans practiquen aquests hàbits amb els més petits, que aquests sels van fent seus.<