Resumen
Lobra narra lefecte que produeix en un curs de sisè de Primària, la incorporació duna nova alumna que presenta cert grau de deficiència intel?lectual. Al principi el seu caràcter afable en extrem, les seves desorientacions i peculiars formes dentendre el que se li diu, desconcerten o irriten els seus companys o els inciten a burles cruels. La constant i encertada intervenció educativa del professor, de vegades amable i comprensiu però també sever i ferm quan cal, i sobretot la innegable bondat de la nena, acaben per aconseguir que aquesta sigui totalment acceptada per la resta de la classe. Lautora ofereix una bonica història damistat i afecte, ben escrita, tendra i delicada, que posa de manifest les qualitats i virtuts que pot tenir algú que pateixi mancances en el seu desenvolupament cognitiu. Lajuda que un entorn acollidor pot aportar i el mal que actituds de rebuig provoquen en aquestes ments desorientades, queden ben reflectits en la trama de manera realista però sense incórrer en exageracions dramàtiques. Tant des del punt de vista psicopedagògic com literari la lectura daquesta obra guarda notable interès.